Τετάρτη, 10 Οκτωβρίου 2012

Football and Politics

Η στήλη αυτή έχει σαν στόχο να αντικρούσει τις απόψεις τόσο αυτών που υποστηρίζουν ότι η γηπεδική φάση είναι politically incorrect και το ποδόσφαιρο (και γενικά ο αθλητισμός) ένα προϊόν και ουδεμία σχέση έχει με τα πολιτικά και κοινωνικά δρώμενα όσο και αυτών που υποστηρίζουν τη no politica οπαδική στάση και άποψη θεωρώντας ότι οι πολιτικές πεποιθήσεις και αντιλήψεις πρέπει να μένουν έξω από τις κερκίδες. Με λίγα λόγια αν πχ είσαι αντιφασίστας και αντιρατσιστής (και δραστηριοποιείσαι σε αυτό το επίπεδο) όταν περνάς τη θύρα και εισέρχεσαι στη κερκίδα τότε φοράς ένα άλλο προσωπείο (αυτό του απολίτικου οπαδού) και συμβιώνεις στη κερκίδα με αυτούς τους οποίους μισείς στους δρόμους και με τους οποίους σε χωρίζουν τόσες σημαντικότατες πολιτικές και κοινωνικές διαφορές. Δεν γίνονται αυτά….. 
 
• Στις 9 Ιουλίου 2012 μαθεύτηκε ότι 30-40 νεοφασιστικά ανθρωπάρια από το Αγρίνιο αλλά κυρίως από τα περίχωρα του αλλά και άλλες περιοχές του νομού (όπως και από ήπειρο μεριά) μαζεύτηκαν στα μουλωχτά σε καφενείο προκειμένου να ανταλλάξουν τις εμετικές τους απόψεις. Φυσικά σε μια πόλη με τόσο έντονη την αντιφασιστική αντίληψη και παρουσία για κακή τους τύχη ήταν αδύνατο να περάσουν απαρατήρητοι. Αμέσως υπήρξε κινητοποίηση μεταξύ των αντιφασιστικών πυρήνων της πόλης μας  οι οποίοι συγκεντρώθηκαν στη πλατεία Δημάδη. Στη συνέχεια 40-50 αντιφασίστριες/τριες (χουλιγκάνια, προλετάριοι και άγριοι νεολαίοι, αναρχικοί/αντιεξουσιαστές, αριστεροί, ανένταχτοι κ.α) πορεύτηκαν σχηματίζοντας αυθόρμητη πορεία προς το σημείο της κρυφής συγκέντρωσης των νεοφασιστών της χρυσής αυγής. Εκεί ακολούθησε άγρια συμπλοκή για περίπου 15 λεπτά με τους φασίστες να εκτοξεύουν μέσα από τελάρα άδεια μπουκάλια μπύρας και να πυροβολούν με περίστροφα κρότου λάμψης αλλά οι αντιφασίστες απάντησαν με σθεναρότητα και  έκαναν τα φασιστοειδή να υποχωρούν σιγά σιγά προς τα πίσω. Τη στιγμή που οι αντιφασίστες είχαν φτάσει σχεδόν έξω από την είσοδο του καφενείου τότε ήταν που οι μπάτσοι (οι οποίοι ήταν ήδη για κάποια λεπτά εκεί) αποφάσισαν να επέμβουν και όλως «τυχαία» πέταξαν δυο δακρυγόνα προς τη μεριά των αντιφασιστών οι οποίοι και αναγκάστηκαν να υποχωρήσουν συντονισμένα προς τη πλατεία Δημάδη. Αρκετοί φασίστες μεταφέρθηκαν τραυματισμένοι στο νοσοκομείο ενώ κάποιοι από αυτούς έχασαν (ξανά) πτυσσόμενα και σιδερόβεργες. Μερικοί από τους αντιφασίστες/τριες τραυματίστηκαν πολύ ελαφρά κατά τη διάρκεια της συμπλοκής.

Το βράδυ της επόμενης νύχτας θρασύδειλα ανθρωπάρια πέταξαν αυτοσχέδιο εκρηκτικό μηχανισμό στην αυλή της κατάληψης Apertus. Τη στιγμή εκείνη δεν βρισκόταν κανείς στο χώρο της κατάληψης με αποτέλεσμα να προκληθούν μικρές υλικές ζημιές και μικρή φωτιά η οποία σβήστηκε από τους γείτονες με τους οποίους οι συμμετέχοντες στη συνέλευση της κατάληψης διατηρούν πολύ καλές σχέσεις. Από την έκρηξη τραυματίστηκε ευτυχώς ελαφρά ο σκύλος της κατάληψης.

Λίγες μέρες μετά καλέστηκε αντιφασιστική πορεία από τη συνέλευση ενάντια στο ναζισμό, τη κατάληψη Apertus, το αυτοδιαχειριζόμενο στέκι στο Αγρίνιο, την αντιφασιστική συσπείρωση Άρτας και από οπαδούς του Παναιτωλικού. Πιο συγκεκριμένα τα groups Αυτόνομη Ζώνη και Youth Block καθώς και πολλοί άλλοι οργανωμένοι (Warriors και Guerreros) και μη αντιφασίστες/τριες οπαδοί του Παναιτωλικού κάλεσαν με αφίσα στη πορεία ενώ μοίρασαν κείμενο πριν και κατά τη διάρκεια της πορείας. Στη πορεία συμμετείχαν 300-350 άτομα (αναρχικοί/αντιεξουσιστές, ανένταχτοι αντιφασίστες, αριστεροί, απλοί πολίτες) από τους οποίους γύρω στους 20 από αυτούς ταξίδεψαν έως στη πόλη μας από άλλες περιοχές του νομού αλλά και από πόλεις εκτός νομού. Το μπλοκ των οπαδών του Παναιτωλικού αριθμούσε 60-70 άτομα ενώ αξιοσημείωτη ήταν και η παρουσία κάποιων οπαδών άλλων ομάδων που στήριξαν και αυτοί την αντιφασιστική αυτή δράση.

Όταν λες ότι Οπαδός= Άνθρωπος πρέπει να το κάνεις και πράξη. Κάπως έτσι οι οπαδοί του Παναιτωλικού απέδειξαν για άλλη μια φορά ότι σαν ενεργά μέλη της τοπικής κοινωνίας συμμετέχουν στα κοινά και δεν ανέχονται τα φασιστικά και ρατσιστικά κατακάθια να διαχέουν το ρατσιστικό τους μίσος και το φασιστικό τους δηλητήριο στους κόλπους της κοινωνίας. Το Αγρίνιο ούτως ή άλλως ήταν παραδοσιακά εχθρικό σε κάθε φασιστική δράση και αντίληψη..

Ακολουθεί η αφίσα και το κείμενο των οπαδών του Παναιτωλικού.
 
Το Αγρίνιο ήταν, είναι και θα παραμείνει 
καθαρό από κάθε φασιστική βρωμιά
Ο φασισμός, ο εθνικισμός και ο ρατσισμός είναι τρεις αλληλένδετες έννοιες με μισάνθρωπα, αντικοινωνικά, συντηρητικά και οπισθοδρομικά χαρακτηριστικά που στο μακρινό αλλά και πρόσφατο παρελθόν αιματοκύλισαν ένα σωρό φορές το πλανήτη.

Οι νεοφασιστικές/νεοναζιστικές συμμορίες και οργανώσεις είχαν και διατηρούν ακόμη (όπως και σε αρκετές ακόμη χώρες στην ευρώπη αλλά και παγκοσμίως) παρακρατικά χαρακτηριστικά μιας και αποτελούσαν την άτυπη αλλά ξεκάθαρη εφεδρεία του κράτους και της εξουσίας. Καθόλου τυχαίο που η άνοδος τους συνέπεσε με τη διόγκωση της κρίσης και τα αποτελέσματα αυτής, φτώχεια, ανεργία, εξαθλίωση, κοινωνική αναταραχή.

Χρήσιμο όργανο λοιπόν του κράτους και του συστήματος οι νεοφασίστες και ας το παίζουν αντισυστημικοί. Τη στιγμή που η εξουσία αρχίζει να απειλείται από τη συσσωρευμένη κοινωνική και λαϊκή οργή και αγανάκτηση   και βλέπει ότι δεν μπορεί να την αντιμετωπίσει μόνο με την αστυνομία και τα μέσα μαζικής εξαπάτησης πετάει στη σκακιέρα την εφεδρεία της, τη συμμορία της χρυσής αυγής. Όταν οι πολιτικοί αρχίζουν να τρέμουν εξαιτίας της μαζικότατης κοινωνικής αγανάκτησης, το μόνο που τους μένει είναι να στρέψουν έντεχνα την αγανάκτηση και την οργή αυτή μέσα στους κόλπους των εξαθλιωμένων και των μη ευνοημένων κομματιών του κοινωνικού συνόλου αποπροσανατολίζοντας και στρέφοντας τα κοινωνικά αυτά κομμάτια σε ένα μεταξύ τους αλληλοφάγωμα.

Κάπως έτσι ο εργαζόμενος στρέφεται ενάντια στον άνεργο, ο εργάτης ενάντια στον εργάτη, ο οπαδός ενάντια στον οπαδό, ο έλληνας εξαθλιωμένος ενάντια στο μετανάστη ή τσιγγάνο εξαθλιωμένο (όπως και το αντίστροφο) και πάει λέγοντας.. Τεράστια είναι η συμβολή της χρυσής αυγής σε αυτό το αλληλοφάγωμα (όπως άλλωστε και των Μ.Μ.Εξαπάτησης). Προσπαθεί να πείσει τη κοινωνία ότι ο βασικός υπαίτιος για τα κατάντια του λαού είναι ο μετανάστης, ο πρόσφυγας και ο τσιγγάνος. Οι τρόποι που χρησιμοποιεί για να πετύχει αυτό είναι συγκεκριμένοι. Από τη μια τα εμετικά ρατσιστικά της κηρύγματα περί εθνικής και φυλετικής καθαρότητας και από την άλλη η μέθοδος της υπερ-απλούστευσης και του τσουβαλιάσματος. Αυτές τις μεθόδους πρέπει να αντικρούσει η κοινωνία. Επειδή κάποιοι μετανάστες κλέβουν αυτούς που δεν πρέπει και δολοφονούν δεν σημαίνει ότι όλοι οι μετανάστες είναι κλέφτες και δολοφόνοι… Επειδή κάποιοι τσιγγάνοι είναι κάφροι και κλέβουν ανήμπορες γιαγιάδες στο δρόμο δεν σημαίνει ότι όλοι οι τσιγγάνοι είναι κάφροι και κλέφτες ανήμπορων ανθρώπων… Επειδή κάποιοι έλληνες είναι βιαστές και παιδεραστές δεν σημαίνει ότι όλοι οι έλληνες είναι βιαστές και παιδεραστές…..Αν και στις περιπτώσεις που οι θύτες είναι ελληνικής προσέλευσης τα μ.μ.ε δεν χρησιμοποιούν «ταμπέλα προέλευσης» όπως κάνουν πάντα στις περιπτώσεις που οι θύτες είναι μετανάστες ή ρομά πχ..

Μεγάλο μέρος του οπαδικού χώρου του αγαπημένου μας συλλόγου (όπως το group της Αυτόνομης Ζώνης αλλά και άλλων groups και οργανωμένων και μη οπαδών του Παναιτωλικού) βλέπουν το γήπεδο ως μια μικρογραφία της κοινωνίας. Για αυτό το λόγο έχουν υπάρξει στη κερκίδα παρεμβάσεις με αντιφασιστικά, αντιρατσιστικά, αντιμπατσικά και άλλα κοινωνικά μηνύματα. Οι νεοφασιστικές και παρακρατικές συμμορίες χρησιμοποιούν ως βασικούς χώρους στρατολόγησης  τα γήπεδα και στη συνέχεια τις πλατείες, τους δρόμους, τα σχολεία. Στο γήπεδο μας  μεγαλώσαμε μαζί και μοιραστήκαμε τις ίδιες κερκίδες με συνοπαδούς, συμπολίτες και πάνω από όλα ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟΥΣ μας, βαλκάνιας, ρομά, αφρικανικής και ασιατικής καταγωγής. Με τους ίδιους αυτούς συμπολίτες μας δουλέψαμε μαζί, μοιραστήκαμε το ίδιο θρανίο στο σχολείο, ταξιδέψαμε στο ίδιο λεωφορείο ακολουθώντας το Παναιτωλικό, αράξαμε και αράζουμε ακόμη στις ίδιες πλατείες. Δεν θα επιτρέψουμε λοιπόν σε κανένα εθνόκαυλο μαλάκα και ρατσιστή να απλώσει το βρωμόχερο του σε κανένα από τους φίλους μας αυτούς. Η πόλη μας και οι πλατείες της, το γήπεδο μας και οι κερκίδες του ανήκουν σε όλους εμάς και σε κανένα ξεφτίλα χρυσαυγίτη, σε κανένα ρουφιάνο, σε κανένα μπάτσο, σε κανένα μπράβο.

 ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΑ ΓΗΠΕΔΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ
ΣΦΑΛΙΑΡΕΣ ΚΑΙ ΚΛΩΤΣΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ
Υ.Γ: Επειδή κάποιοι ίσως ξεχνούν: Ο σύνδεσμος μας στα άη- βασιλιώτικα στηρίζεται και από αρκετούς τσιγγάνους συμπολίτες και συνοπαδούς μας. Για όσους δεν γνωρίζουν η περιοχή αυτή ονομάζεται στη τοπική αργκό του δρόμου Brooklyn μιας και που από παλιά συμβίωναν, τις περισσότερες φορές αρμονικά, λευκοί και «μάυροι» (μελαμψοί) στην ίδια γειτονιά. Ο σύνδεσμος μας στον άγιο Κωνσταντίνο βρίσκεται στην ομώνυμη ιστορικότατη προσφυγογειτονιά του Αγρινίου. Εκεί όπου κατέφυγαν και εγκαταστάθηκαν χιλιάδες συνάνθρωποι μας κυνηγημένοι και κατατρεγμένοι από τα τουρκικά και ελληνικά εθνοκυριαρχικά συμφέροντα αλλά και από τα οικονομικά συμφέροντα των ευρωπαϊκών δυνάμεων. Το Αγρίνιο αγκάλιασε τους τότε πρόσφυγες και θα συνεχίσει να κάνει το ίδιο και με τους τωρινούς πρόσφυγες που αναγκάζονται να αφήσουν τα σπίτια και τις γειτονιές τους εξαιτίας των πολέμων που ξεκινούν και συντηρούν οι σύμμαχοι του ελληνικού κράτους.
ΜΟΝΗ ΜΑΣ ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΜΑΣ ΧΡΟΝΙΑ
*ΑΥΤΟΝΟΜΗ ΖΩΝΗ      *YOUTH BLOCK  
*ΑΝΤΙΦΑΣΙΣΤΕΣ/ΣΤΡΙΕΣ  ΟΠΑΔΟΙ ΤΟΥ ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΥ
ΑΓΡΙΝΙΟ 16 ΙΟΥΛΙΟΥ 2012

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου